سلامت و سبک زندگی, مجله ایران خانوم

تعداد دفعات ارگاسم در زنان و بررسی میزان نرمال آن

تعداد دفعات ارگاسم در زنان و بررسی میزان نرمال آن

 تعداد دفعات ارگاسم در زنان کاملا با مردان متفاوت است. و حتی در برخی موارد این میزان به بیش از ۵ بار در طول یک‌بار رابطه جنسی می‌رسد.این موضوع را ارگاسم چندگانه می‌گویند. و برای بسیاری از خانم‌ها کاملا لذت‌بخش است. البته زیاده‌روی در این کار نیز توصیه نمی‌شود و باید روابط را کنترل‌شده و متعادل پیش برد.

اگر برای شما نیز سوال پیش بیاید که میزان نرمال ارگاسم در طول شبانه‌روز چند بار است. و آیا ارگاسم چندگانه می‌تواند خطرناک باشد یا خیر، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.‌

 

ارگاسم یا ارضاء جنسی چیست؟

اگر بخواهیم تعداد ارگاسم در زنان را بررسی کنیم بهتر است با این مسئله که ارگاسم چیست. نیز آشنایی کاملی داشته باشیم. در واقع ارگاسم حالتی است که حین رابطه و نزدیکی برای فرد ایجاد میشود. و به آن، رسیدن به اوج لذت جنسی نیز می‌گویند.این اتفاق که باعث ایجاد تغییرات جسمی نیز می‌شود. تنها چند ثانیه طول میکشد و پس از آزادکردن برخی ترکیبات شیمیایی می‌تواند به سلامت بدن نیز کمک کند.ارگاسم در زنان و مردان متفاوت است. و ما در ادامه به‌بررسی ارگاسم زنان و تعداد آن می‌پردازیم.

 

بانوان چگونه به ارگاسم می‌رسند؟

 

برای اینکه زن‌ها به ارگاسم برسند باید به‌خوبی تحریک شوند. پس از آن نیز گردش خون در ناحیه تناسلی افزایش پیدا می‌کند.با اتساع رگ‌های خونی در ناحیه تناسلی، این بخش از بدن متورم و مرطوب می‌شود. همچنین افزایش سایز سینه تا ۲۵ درصد و بالا رفتن ضربان قلب در این شرایط کاملا طبیعی است.‌

از دیگر تغییرات بدن می‌توان به رنگ گردن و سینه اشاره کرد. با تغییر کلیتوریس اوج لذت جنسی برای خانم‌ها اتفاق می‌افتد.ارگاسم برای خانم‌ها کاملا لذت‌بخش است و پس از آن آرامش خاصی در بدن خود احساس می‌کنند. از این رو بانوانی که در طول یک رابطه این احساس را چند بار تجربه می‌کنند معمولا راضی‌تر به‌نظر می‌رسند.

اما همان‌طور که گفته شد؛ زیاده روی در این امر کار درستی نیست. در ادامه تعداد نرمال این حالت جنسی را شرح می‌دهیم.

 

چه تعداد رابطه‌ جنسی نرمال محسوب می‌شود؟

 

نمی‌توان به این سوال پاسخ واحدی داد؛ زیرا عوامل زیادی در ایجاد رابطه جنسی دخیل هستند و با توجه به آنها، افراد تمایل خود را برای نزدیکی نشان می‌دهند.سن زوجین یکی از تاثیرگذارترین عوامل در ایجاد رابطه است. به‌عنوان مثال؛ جوانانی که به تازگی زندگی مشترک خود را شروع کرده‌اند، نسبت به افراد پا به سن گذاشته تمایل خیلی شدیدتری برای نزدیکی دارند.

از دیگر موارد می‌توان به میزان رضایت از زندگی مشترک، داشتن مهارت جنسی کافی، شغل و سبک زندگی افراد اشاره کرد.اگر بخواهیم میانگین این میزان را بیان کنیم باید گفت حداقل داشتن یک‌بار رابطه جنسی در ماه و داشتن ۲ بار نزدیکی در هفته برای بسیاری از افراد، طبیعی است.‌

 

تعداد ارگاسم زنان

تعداد ارگاسم زنان در رابطه چندبار است؟

برای این موضوع نیز نمی‌توان عدد دقیقی بیان کرد؛ زیرا عوامل روحی، جسمی و تمایلات جنسی در افراد کاملا متفاوت است و در نتیجه رسیدن به ارگاسم نیز در آنها تعداد مشخصی ندارد.

برخی از خانم‌ها ممکن است در طول رابطه چند بار به اوج لذت جنسی برسند و در برخی موارد نیز ارضا زنان می‌تواند در هفته یک‌بار اتفاق بیفتد.این موارد کاملا به فانتزی‌های جنسی، علایق جنسی و موارد بسیار دیگری بستگی دارد.

بررسی ارگاسم چندگانه

اگر تعداد دفعات ارضا در زنان در طول رابطه جنسی بیش‌ از یک‌بار باشد و فرد در این مدت میل جنسی خود را از دست ندهد به آن ارگاسم چندگانه می‌گویند. در این سبک ارضاشدن؛ بلافاصله یا تنها با گذشت چند دقیقه اتفاق می‌افتد.

این موضوع در بانوان به‌وفور دیده می‌شود در صورتی که آقایان به‌ندرت می‌توانند در طول رابطه چند بار به ارگاسم برسند. اینکه مرد پس از ارضا شدن دوباره تحریک شود و انزال دیگری رخ دهد شامل ارگاسم چندگانه نیست.‌

ارگاسم مداوم و ارگاسم چندگانه مجرا چگونه هستند؟

اگر فردی در طول رابطه چند بار ارضا شد و فاصله زمانی بین هر ارگاسم بیش از چند دقیقه طول کشید به این شرایط ارگاسم چندگانه مجزا می‌گویند.

نوع دیگر آن که ارگاسم مداوم یا انباشته نامیده می‌شود به این صورت است که فرد بلافاصله پس از رسیدن به اوج لذت جنسی، موج دیگری از تحریک را احساس کرده و بار دیگر به ارگاسم می‌رسد.

راه‌های رسیدن به ارگاسم چندگانه

بسته به تمایلات و میزان علاقه زن‌ها به رابطه جنسی، آنها می‌توانند بیش از یک‌بار ارضا شدن را تجربه کنند. به‌طور کلی برای بالا بردن تعداد ارگاسم در زنان راهکارهای زیر می‌تواند تا حد زیادی تاثیرگذار باشد.

کشف محرک جدید

بسیاری از افراد بر این باورند که اصلی‌ترین راه برای رسیدن به ارگاسم دخول است. از دیگر راه‌ها که برای رسیدن به اوج لذت جنسی مناسب است تحریک کلیتورال است.برای افزایش لذت  بیشتر باید از شریک جنسی خود بخواهید محرک‌های دیگری را پیدا کرده و در حین رابطه از آنها بهره ببرد.

 

کمک از ذهن خود بگیرید

از مهم‌ترین راه‌های لذت بردن از رابطه جنسی و بالا بردن تعداد ارگاسم در زنان داشتن فانتزی‌های ذهنی و بازگو کردن آنها برای شریک جنسی نیز می‌تواند در رسیدن به اوج لذت و همچنین کسب آرامش بیشتر به شما کمک کند.

تمرینات کگل

تمرین کگل به این صورت است که فرد باید ماهیچه‌های خود را چند ثانیه محکم نگه‌دارد، گویی می‌خواهد از بیرون آمدن ادرار جلوگیری کند.این تمرین بهتر است روزانه ۱۰ بار و در ۴ نوبت انجام شود تا ماهیچه‌های کف لگن محکم شده و از انزال زودهنگام جلوگیری کنند.

از تنفس مرتب غافل نشوید

زمانی که تحریک شدت یابد و فرد تمام حواسش به ارگاسم جلب شود، احتمال اینکه تنفس به‌موقع صورت نگیرد زیاد است.در این شرایط، مغز برای دریافت اکسیژن لازم، خون را از ناحیه تناسلی به بالا می‌کشاند که نتیجه آن کاهش میزان تحریک جنسی است.

ارگاسم چندگانه در زنان چه خطراتی دارد؟

در واقع این موضوع هیچ خطری برای زن به‌دنبال نداشته و تنها در صورتی که دخول زیاد باشد ماهیچه‌های واژن دچار درد و ناراحتی می‌شوند.‌

برای کاهش درد ناشی از دخول که در اثر اصطکاک ایجاد می‌شود. می‌توان از روان‌کننده‌ها استفاده کرد. همچنین مالش کلیتوریس در حد نرمال برای روان شدن واژن کاملا مناسب است.تعداد ارگاسم در زنان بسته به میزان تحریک‌پذیری آنها، فانتزی‌های جنسی، تمایل به نزدیکی، علاقه به شریک جنسی و عوامل بسیار دیگری می‌تواند تغییرپذیر باشد.

ارضا زنان در برخی موارد می‌تواند در طول هفته چند بار باشد. و از سوی دیگر برای برخی از خانم‌ها در حین رابطه چندبار پشت سر هم تکرار شود. که به آن ارگاسم چندگانه می‌گویند.در این شرایط زن بدون اینکه میل جنسی خود را از دست دهد. و تنها با فاصله کمی در حدود یک دقیقه، ارگاسم دیگری را تجربه می‌کند که معمولا برای خانم‌ها بسیار لذت‌بخش است.

موارد دیگری مانند ارگاسم چندگانه مجزا و انباشته نیز وجود دارند. که هرکدام باعث ایجاد لذت فراوان در خانم‌ها می‌شود. از آنجایی که ارگاسم چندگانه هیچ خطری به‌همراه ندارد. با استفاده از راهکارهایی مانند کشف محرک‌های جدید، کمک گرفتن از ذهن، انجام تمرینات کگل و دیگر موارد می‌توانید به خود برای رسیدن به این شرایط کمک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *