پوست مو زیبایی, مجله ایران خانوم

معرفی ۲ روتین پوستی کامل و جامع برای فصل سرد زمستان

معرفی 2 روتین پوستی کامل و جامع برای فصل سرد زمستان

 

هوای سرد و وزش شدید باد در طول روزهای زمستان، می‌تواند پوستتان را سفت و خشک کند. تغییرات آب‌وهوایی می‌تواند به سد محافظت پوستتان آسیب برساند و در نهایت شما را با پوستی خشک، حساس و کم‌آب تنها بگذارد. با همه این اوصاف، یک راه کاربردی و مفید وجود دارد که می‌تواند پوست خشکتان را در طول روزهای زمستانی به همان حالت اول و شاداب گذشته برگرداند.

این روش چیزی جز هیدراته یا مرطوب نگه داشتن پوست در طول روز نیست. می‌پرسید چگونه این کار را انجام دهیم؟ کافی است که یک روتین ویژه فصل زمستان برای خود ایجاد کنید تا رنگ درخشان و بافت نرم را برای پوستتان به ارمغان بیاورید. اگر در مورد روتین زمستانی به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، این مطلب را از دست ندهید.

۵ نکته‌ای که قبل از روتین پوست ویژه زمستان باید رعایت کنید

جدای از در نظر گرفتن روتین پوستی زمستان، باید چند نکته مهم را برای حفظ سلامت پوست رعایت کنید تا پوست توان جذب محصولات بهداشتی را داشته باشد. این ۵ نکته مهم، نکات ضروری مراقبت عمومی از پوست در فصل زمستان هستند:

  • دمای خانه را در حد مطلوب و نه خیلی گرم نگه دارید.
  • یک روتین مراقبت پوست شبانه برای خود در نظر بگیرید.
  • در کنار خرید لوازم آرایشی، از خرید محصولات مراقبت پوست مثل آبرسان و مرطوب‌کننده غافل نشوید.
  • از کرم‌ها و لوسیون‌های مغذی که با عصاره‌های گیاهی و ویتامین‌ها غنی شده‌اند، استفاده کنید.
  • از گرفتن دوش‌های طولانی‌مدت و استفاده از آب گرم برای استحمام خودداری کنید.

معرفی روتین پوستی زمستانه شماره ۱

 

معرفی روتین پوستی زمستانه شماره 1

این روتین مراقبت پوستی، شامل ۵ مرحله است که در طول روز می‌توانید از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که روتین‌های مراقبت پوست فصل زمستان با فصل‌های دیگر سال کاملاً فرق می‌کنند. اگر خیلی وقت است که از یک روتین استفاده می‌کنید، حالا زمان آپدیت کردن آن رسیده است.

مرحله ۱: استفاده از یک پاک‌کننده

قانون طلایی حفظ سلامت پوست در روزهای سرد زمستانی، استفاده از یک پاک‌کننده خوب است. پوست شما به‌محض کاهش دما خشک می‌شود و پوسته می‌دهد؛ بنابراین، حذف پاک‌کننده و عدم پاکسازی پست در طول روز می‌تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست و مشکلات حاد پوستی شود. پیشنهاد ما اضافه کردن یک آبرسان متناسب پوست‌های خشک مثل آبرسان نیتروژنا است که همراه با پاک‌کننده پوست می‌توانید استفاده کنید.

مرحله ۲: لایه‌برداری ملایم پوست

زمستان، باعث خشکی پوست می‌شود و برای رفع این مشکل نیاز به لایه‌برداری و حذف سلول‌های مرده است. البته فراموش نکنید که لایه‌برداری پوست باید با استفاده از محصولاتی مثل اسکراب انجام شود تا بافت حساس پوست آسیب نبیند.

مرحله ۳: سرم پوست سبک

گام بعدی برای داشتن یک روتین مراقبت پوست ویژه زمستان، اضافه کردن یک سرم سبک برای تغذیه پوست صورتتان است. سرم‌های حاوی اسید هیالورونیک می‌توانند آبرسانی را در پوست تسهیل و از خشکی پوست جلوگیری کنند.

مرحله ۴: اضافه کردن ماسک ورقه‌ای

ماسک ورقه‌ای مغذی، بهترین روش برای محافظت از پوست در زمستان است. ماسک صورت با مواد فعال ساخته می‌شود و با نفوذ به عمق پوست، سلامت کلی پوست شما را افزایش می‌دهد. ماسک‌های حاوی عصاره‌های گیاهی، انواع ویتامین‌ها و ماده هیالورونیک بهترین انتخاب برای روتین مراقبت پوست در زمستان محسوب می‌شوند.

مرحله ۵: استفاده از مرطوب‌کننده

اضافه شن مرطوب‌کننده به روتین زمستانی پوست، علائم کم‌آبی پوست را به حداقل می‌رساند. البته یادتان نرود که بهترین کرم مرطوب‌کننده موجود در بازار حاوی مواد آبرسان مثل اسید هیالورونیک، اسید گلیکولیک، گلیسیرین و آلوئه‌ورا هستند تا رطوبت طبیعی پوست را حفظ کنند.

معرفی روتین پوستی زمستانه شماره ۲

 

معرفی روتین پوستی زمستانه شماره 2

 

به همان اندازه که پوست انسان انواع مختلفی دارد، روتین‌های مراقبت پوستی متعددی هم وجود دارند. در این روتین پوستی ویژه زمستان، محصولات دیگری مثل کرم ضد آفتاب هم گنجانده شده‌اند. این روتین شامل ۳ مرحله مختلف است که به‌ترتیب عبارت‌اند از:

۱. کرم ضد آفتاب با SPF مناسب

اشعه‌های مضر UV حتی در روزهای سرد زمستان حتی زمانی که نور خورشید در آسمان دیده نمی‌شود هم می‌توانند باعث آسیب رسیدن به پوست شوند. بنابراین، پیشنهاد می‌شود که از کرم ضد آفتاب ترجیحاً با SPF 50 در روزهای سرد زمستان استفاده کنید.

۲. روغن گیاهی برای صورت

پوستتان چرب، خشک یا معمولی است؟ استفاده از روغن گیاهی پوست، برای انواع پوست‌ها مناسب است و اضافه کردن آن به روتین زمستانی می‌توان باعث تسکین، حفظ رطوبت و تقویت سد رطوبتی پوست شود. شما می‌توانید این روغن را با ترکیب یک کرم مرطوب‌کننده یا آبرسان (صبح و شب) به‌عنوان یک معجزه برای خشکی پوست مصرف کنید. اگر می‌خواهید ترکیب این ۲ محصول مراقبت پوستی، نتیجه دقیقی روی پوست داشته باشد، با روش مصرف آبرسان بیشتر آشنا شوید.

روغن‌های پوستی معمولاً غنی از آنتی‌اکسیدان هستند و با هدف تغذیه پوست، سریعاً جذب سلول‌ها می‌شوند.

۳. اضافه کردن کرم دور چشم

هوای سرد و خشک زمستان، روی پوست نازک و شکننده اطراف چشم که آبرسانی به آن با حداقل میزان ممکن انجام می‌شود، تأثیر زیادی می‌گذارد. تأمین رطوبت پوست نواحی چشم، به صاف و حجیم شدن آن کمک می‌کند و باعث از بین رفتن حلقه‌های تیره و کبودی زیر چشم می‌شود.

بهترین راه‌حل برای رفع مشکلات پوست دور چشم، استفاده از یک کرم دور چشم مبتنی بر چربی است تا آبرسانی و ترمیم پوست این نواحی را به حداکثر برساند. این نکته را به یاد بسپارید که پس از استفاده از پاک‌کننده لوازم آرایش، بهتر است از کرم دور چشم برای حفظ رطوبت نواحی دور و زیر چشم کمک بگیرید.

دسترسی به محصولات بیشتر برای روتین‌های ویژه زمستان

شما هم می‌توانید روتین‌های زمستانی مخصوص به‌خودتان را بسازید و برای این کار کافی است که در ابتدا نوع پوست و مشکلی که دارد را بشناسید. گاهی، رعایت چند نکته و ترفند می‌تواند تغییرات بزرگی در بافت پوست شما ایجاد کند، اما بعضی اوقات هم نیاز است تا با محصولات بیشتری به استقبال هوای خشک و سرد زمستان بروید.

برای دسترسی به محصولات مراقب پوستی بیشتر و ساختن فرمول ویژه خودتان، کافی است که اسم یکی از محصولات را مثل عبارت ** آبرسان لافارر خانومی ** در گوگل سرچ کنید. پس از بالا آمدن نتیجه جست‌وجو در گوگل، وارد وب‌سایت خانومی شوید و هر کدام از محصولات بهداشتی و مراقبت پوست که مناسبتان است را به روتین جدید خود اضافه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *