پوست مو زیبایی, مجله ایران خانوم

مراقبت کامل از پوست صورت و درمان آن

مراقبت کامل از پوست صورت و درمان آن

پوست یکی از مهمترین اعضای بدن است که نه تنها روی زیبایی ظاهری تاثیر مستقیم دارد، بلکه یک سد بسیار قدرتمند در مقابل نفوذ عفونت، بیماری، نور خورشید و مواردی از این قبیل محسوب می‌شود. به همین دلیل مراقبت از این عضو اهمیت زیادی دارد. راه‌های زیادی برای مراقبت پوست وجود دارد که برای همه افراد یکسان نبوده و با توجه به نوع پوست، متفاوت خواهد بود. در این مقاله سعی داریم نحوه مراقبت از پوست و روش صحیح آن را مورد بررسی قرار دهیم.

 

انواع پوست

مهمترین فاکتور برای مراقبت پوست و یا خرید محصولات پوستی باید به آن توجه کنید، نوع پوستتان است. داشتن آگاهی کامل از بافت و نوع پوست می‌تواند در انتخاب محصولاتی که با پوستتان سازگار است به شما کمک کند. استفاده از محصولات آرایشی درمانی بدون داشتن اطلاعات کافی، می‌توانند باعث آسیب پوست شده و گاهی مشکلاتی ایجاد می‌کنند که در درمان آن‌ها با مشکل مواجه خواهید شد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نوع پوست خود را به شکلی صحیح تشخیص دهید.

۱- پوست خشک

افرادی که پوست آن‌ها خشک است معمولا همیشه حالت کشیدگی و سوزش پوست داشته و روی صورتشان پوسته پوسته می‌شود. برای این افراد فرقی نمیکند در فصل مرطوب سال باشند یا خشک، همیشه این خارش و کشیدگی را احساس می‌کنند. دلیل خشک بودن این پوست این است که چربی کافی تولید نمی‌کند. پس اگر شما قصد داشته باشید یک محصول آرایشی نظیر کرم ضد جوش را استفاده کنید، این کرم باید خاصیت مرطوب‌کنندگی نیز داشته باشد و باعث خشکی بیشتر پوست نشود.

۲- پوست چرب

اگر مایلید تشخیص دهید که پوستتان چرب است یا خیر، به ناحیه تی صورتتان که پیشانی، بینی و چانه را در بر می‌گیرد توجه کنید. اگر در این ناحیه چربی زیادی احساس می‌کنید یا اینکه پوستی براق دارید، پس بدانید که پوست شما از نوع چرب است. این نوع پوست بیشتر از انواع دیگر مستعد جوش و آکنه هستند و نیاز به مراقبت زیاد دارند.

۳- پوست معمولی

بهترین نوع پوست، پوست معمولی است که در آن همه چیز در حد تعادل قرار دارد، یعنی نه چرب است و نه پس از شستشو احساس کشیدگی و خارش ایجاد می‌کند.

۴- پوست مختلط

پوست‌های مختلط ترکیبی از پوست چرب و خشک هستند. به این صورت که قسمت تی چرب و فک و چانه پوستی خشک دارند. این پوست‌ها نسبت به سایر انواع پوست به مراقبت بیشتر نیاز داشته و دو نوع محصولات مراقبت پوست متفاوت نیاز دارد.

۵- پوست حساس

پوست‌هایی که در ۴ گزینه قبل معرفی شدند، انواع مختلف پوست بودند، ولی گاهی ممکن است پوست حساس باشد و در برخی شرایط ملتهب و قرمز شود. برای این نوع پوست هر محصول آرایشی درمانی قابل استفاده نیست چرا که به این ترکیبات حساسیت بیشتری نشان می‌دهند. جوش زدن بعد از اصلاح، آفتاب‌سوختگی سریع و اگزما، از مشخصات پوست حساس هستند. شما می‌توانید برای انتخاب و خرید بهترین محصولات مراقبت پوست حساس به سایت فروشگاهی سفیر مراجعه کرده و بهترین محصول سازگار با پوست خود را تهیه کنید.

روتین روزانه مراقبت پوست

پس از اینکه با نوع پوست خود آشنا شدید و تشخیص دادید که پوست شما در و گروهی از انواع پوست قرار دارد، بهتر است که با مهمترین کارهایی که برای مراقبت از این عضو نیاز است آشنا شوید. یک روتین مناسب روزانه می‌تواند به مراقبت و درمان پوست شما کمک بسزایی داشته باشد. در ادامه با این روتین بیشتر آشنا می‌شویم.

۱- کرم مرطوب کننده

پوست شما از هر نوعی که باشد نیاز مبرم به مرطوب کننده دارد. این نو محصولات فقط مخصوص پوست‌های خشک نیست و پوست چرب نیز نیاز به مرطوب‌کننده مخصوص به خود دارد. کرم‌های مرطوب‌کننده باعث می‌شوند که رطوبت پوست حفظ شود.

اگر پوست دهیدراته است و به‌عبارتی دچار کم آبی شده، قبل از استفاده از مرطوب‌کننده از آبرسان استفاده کنید تا ضمن آبرسانی به پوست، رطوبت آن نیز حفظ شود.از مرطوب‌کننده فقط برای پوست صورت خود استفاده نکنید چرا که پوست دست و بدن نیز به این محصولات نیاز دارد و پس از هربار شستشو استفاده از آن لازم می‌شود.

۲- ضد آفتاب

یکی از مراقبت‌های پوستی روزانه، استفاده از محصولات ضد آفتاب است که برای تمام سنین و جنسیت‌ها توصیه می‌شود. در نور خورشید اشعه‌های مصری وجود دارد که به پوست آسیب جدی وارد می‌کنند، لذا محافظت از پوست در مقابل این اشعه، یک اقدام ضروری خواهد بود. برای اینکه یک کرم ضد آفتاب خوب را انتخاب کنید، توجه به نوع پوست خیلی مهم بوده ضمن اینکه باید SPf محصول را نیز در نظر بگیرید.

۳- شستشوی صحیح و مناسب

برای مراقبت پوست بهترین کار شستشوی صورت روزی دو بار است که یکبار شب قبل از خواب و بار دوم صبح پس از بیدار شدن است. سعی کنید از شوینده مناسب برای پوست خود استفاده کنید که باعث خشکی نشود و در صورتی که پوستی چرب دارید، تعداد دفعات شستشو را در طول روز بیشتر کنید.

استفاده از پاک‌کننده‌ای صورت می‌تواند در پاکسازی آلودگی‌ها بهتر عمل کند، پس سعی کنید یک پاک‌کننده ملایم و ضد حساسیت را برای روتین مراقبت پوست خود انتخاب کنید. از سایر کارها و محصولاتی که برای یک روتین مناسب می‌توانید انجام دهید و استفاده کنید می‌توان به کرم دورچشم، ورزش، تغذیه مناسب و خواب مطلوب اشاره کرد.

۴- کرم ترمیم کننده

گاهی به دلایل مختلف پوست دچار آسیب‌هایی نظیر سوختگی یا جراحت می‌شود یا اینکه لک‌های مختلفی روی آن ظاهر شده و موجب ناراحتی افراد می‌شود، که در این صورت استفاده از محصولات ترمیم‌کننده و لایه‌برداری نیز ضروری خواهد بود. این محصولات می‌توانند در درمان و ترمیم بخش آسیب دیده پوست مفید واقع شوند. اگر قصد خرید یک لایه بردار صورت باکیفیت و مرغوب را دارید، به فروشگاه اینترنتی سفیر مراجعه کرده و از محصولات منحصربه‌فرد این مجموعه بهره‌مند شوید.

 

کرم ترمیم کننده

پاک سازی پوست

پاکسازی پوست روش‌هایی مختلفی دارد که شما با توجه به نوع پوست خود می‌توانید یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. پاک‌سازی پوست باعث لایه‌برداری پوست، بسته شدن منافذ باز، جلوگیری از پیری زودرس و مانع از جوش زدن می‌شود ضمن اینکه شادابی و درخشش پوست شما را بهبود می‌بخشد.

مراحل پاکسازی پوست عبارتند از:

۱- شستشوی صورت با پاک‌کننده‌های مناسب

۲- بخور صورت توسط بخار گرم قبل از استفاده از ماسک

۳- استفاده از ماسک‌های پاک‌کننده

۴- استفاده از تونرهای باکیفیت که باعث پاک کردن پوست از انواع آلودگی و آرایش صورت می‌شوند.

این مراحل می‌توانند به پاکسازی پوست کمک بسزایی کنند و در ایجاد سلول‌های جدید پوستی، شفافیت پوست و تولید کلاژن، موثر واقع شوند. برای خرید بهترین ماسک صورت جهت مراقبت پوست، می‌توانید به سایت سفیر مراجعه کرده و از مشاورین این مجموعه راهنمایی لازم را دریافت کنید.

جمع بندی

مراقبت از پوست امری بسیار مهم بوده و ازجمله دغدغه افراد، علی‌الخصوص بانوان است. یکی از روش‌های موثر در مراقبت از پوست، استفاده از محصولات بهداشتی نظیر کرم ضد جوش، ضد آفتاب و … است. برای تهیه محصولات بهداشتی اصل با مناسب‌ترین قیمت بازار می‌توانید از سایت اینترنتی سفیر استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *