پوست مو زیبایی, مجله ایران خانوم

لوازم بهداشتی طبیعی و جایگزین‌های سبز برای محصولات شیمیایی

لوازم بهداشتی طبیعی و جایگزین‌های سبز برای محصولات شیمیایی

 

لوازم بهداشتی، روز به روز سبد بزرگ‌تری را به خود اختصاص داده و به کار بردن مواد شیمیایی در ترکیب آن‌ها نیز در اکثر برندها، جریان دارد. این مواد شیمیایی به کار رفته در محصولات بهداشتی، اثر منفی در محیط‌زیست داشته و حتی برای پوست و مو نیز ممکن است با مضراتی همراه باشند. اما یک راه‌حل عالی وجود دارد که از لوازم بهداشتی طبیعی و جایگزین‌های سبز برای محصولات شیمیایی استفاده کنیم. به این صورت هم پوست و مو، مراقبت بهتری دریافت کرده و هم یک قدم به نفع محیط‌زیست، مثبت پیش رفته‎‌ایم.

اگر شما نیز کنجکاو هستید که درباره این جایگزین‌های سبز، بدانید؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه بمانید.

لوازم بهداشتی طبیعی به‌جای محصولات شیمیایی

انتخاب لوازم بهداشتی طبیعی و جایگزین‌های سبز برای محصولات شیمیایی، می‌تواند راهی فوق‌العاده برای کاهش اثرات زیست‌محیطی شما و پذیرش یک سبک زندگی پایدارتر باشد. در اینجا چند ایده برای جایگزین‌های طبیعی و سازگار با محیط‌زیست وجود دارد:

استفاده از شامپوهای گیاهی و بدون پارابن و سولفات

برای آن که هم به سلامت موهای خود کمک کرده و هم در مسیر حفاظت از محیط‌زیست، پیش بروید؛ بهتر است به‌جای استفاده از شامپوهای شیمیایی، از شامپوهای گیاهی و بدون پارابن و سولفات، استفاده کنید. شامپوهای بدون سولفات و پارابن، برای سلامت موها فوق‌العاده عالی بوده و باعث می‌شوند تا تار موهای شما، نشاط و زیبایی خود را حفظ کنند.

مرطوب‌کننده‌های پوست طبیعی

استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده برای پوست، اهمیت بسیار زیادی داشته و شما باید مرتب آبرسانی پوست خود را انجام دهید. به‌جای استفاده از مرطوب‌کننده‌های شیمیایی، می‌توانید از محصولات گیاهی و طبیعی چون ژل آلوئه‌ورا، روغن رزماری، عصاره اسطوخودوس، روغن آرگان و موارد مشابه استفاده کنید. همین‌طور در خصوص استفاده از کرم ضدآفتاب نیز به سراغ محصولاتی بروید که از مواد اولیه طبیعی ساخته شده باشند. به طور نمونه ضدآفتاب پریم ، از جمله محصولات مرغوب و ساخته شده از مواد اولیه طبیعی و سازگار با محیط‌زیست است.

 

مرطوب‌کننده‌های پوست طبیعی

محصولات مراقبت از مو ارگانیک

برای مراقبت از موها، استفاده از ماسک موهای طبیعی را به‌جای محصولات شیمیایی، دنبال کنید. به طور مثال ماسک مو سریتا ، یک محصول طبیعی است که کمک می‌کند تا هم از موهای خود به‌درستی مراقبت کرده و هم در مسیر مراقبت از محیط‌زیست، گام بردارید. همین‌طور شما می‌توانید از روغن آرگان و روغن درخت چای، به‌عنوان یک ماسک طبیعی مو، کمک بگیرید.

مسواک‌های بامبو

مسواک‌های پلاستیکی را می‌توانید با جایگزین‌های سازگار با محیط‌زیست، که از مواد پایداری مانند چوب بامبو ساخته شده‌اند، تعویض کنید. این مسواک‌ها زیست تخریب‌پذیر هستند و زباله‌های پلاستیکی را کاهش می‌دهند. به‌علاوه جالب است بدانید که استفاده از مسواک‌های بامبو، برای خود دندان‌ها نیز اثربخشی بهتری دارند و به حفظ سلامت دهان و دندان، کمک بیشتری خواهند کرد.

دئودورانت طبیعی

به‌دنبال دئودورانت‌های ساخته شده از مواد طبیعی مانند جوش شیرین، روغن نارگیل یا روغن‌های ضروری باشید. این گزینه‌ها عاری از آلومینیوم و سایر مواد شیمیایی بالقوه مضر هستند که معمولاً در دئودورانت‌های معمولی یافت می‌شوند. استفاده از دئودورانت‌های شیمیایی، چندین سال است که به‌عنوان یک عامل مضر برای آلودگی محیط‌زیست شناخته شده و تا جایی که ممکن است باید از دئودورانت‌های طبیعی، به‌جای آن‌ها، استفاده کنید.

به‌علاوه استفاده از دئودورانت‌های طبیعی، به مراقبت از پوست شما نیز کمک زیادی خواهد کرد. از آن جایی که به دلیل رعایت بهداشت و خوشبو بودن، باید هر روز تقریبا از دئودورانت استفاده کرد، به کار بردن نوع طبیعی آن از جوش شیرین، روغن نارگیل، گلاب و دیگر روغن‌های خوشبو، هم به خوشبو کردن بدن کمک کرده و هم مانع تعریق زیاد از حد شده و برای محیط‌زیست نیز به‌هیچ‌وجه، مضر نخواهند بود.

استفاده از پدهای پنبه‌ای برای پاک کردن آرایش صورت

به‌جای استفاده از پدهای نخی یکبار مصرف برای پاک‌کردن آرایش یا استفاده از محصولات مراقبت از پوست، پدهای پنبه‌ای قابل استفاده مجدد از پنبه یا بامبو ارگانیک را در نظر گرفته و مورد استفاده قرار دهید. از این پدهای پنبه‌ای ارگانیک، می‌توان چندین بار پس از شستشو استفاده کرد.

 

استفاده از پدهای پنبه‌ای برای پاک کردن آرایش صورت

مراقبت از پوست ارگانیک و طبیعی

محصولات مراقبت از پوستی را انتخاب کنید که با مواد ارگانیک و طبیعی ساخته شده‌اند؛ عاری از مواد شیمیایی خشن مانند پارابن، فتالات و عطرهای مصنوعی. به دنبال گواهینامه‌هایی مانند USDA Organic یا COSMOS Organic باشید تا از اصالت محصول مورد نظر خود، اطمینان حاصل کنید. این مواد اولیه در تهیه محصولات مراقبت از پوست، نه‌تنها به حفاظت از محیط‌زیست کمک کرده، بلکه برای پوست خود شما نیز اثربخشی عالی خواهند داشت. مواد شیمیایی، اثرگذاری منفی روی پوست داشته و به مرور زمان، باعث آسیب دیدن آن، خواهند شد.

ظروف بسته بندی قابل بازیافت

برخی از برندهای موجود در بازار فعلی، گزینه‌های قابل بازیافت مجدد را برای بسته‌بندی محصولات مراقبت شخصی و بهداشتی خود ارائه می‌دهند. به یاد داشته باشید که به جز خود محصول، بسته‌بندی آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و برندهایی که از ظروف بسته‌بندی قابل بازیابی در طبیعت استفاده می‌کنند، اثربخشی عالی در حفاظت از محیط‌زیست دارند. در غیر این صورت ظروف بسته‌بندی، به‌عنوان زباله در طبیعت رها شده یا اثر ناشی از سوختن آن‌ها در موقع زباله سوزی، موجب آلودگی هوا، خواهد شد.

به یاد داشته باشید، ضروری است که همیشه مواد تشکیل دهنده و گواهینامه‌های محصولاتی را که انتخاب می‌کنید بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها با مواد اولیه سبز و طبیعی، ساخته شده باشند.

خرید محصولات بهداشتی طبیعی از فروشگاه اینترنتی اسنپ شاپ

برای خرید لوازم بهداشتی طبیعی و جایگزین‌های سبز برای محصولات شیمیایی؛ باید جستجوی خوبی میان محصولات طبیعی بهداشتی موجود در بازار انجام دهید. در فروشگاه اینترنتی اسنپ شاپ، سبد محصول بزرگی از این گروه لوازم بهداشتی بر پایه مواد اولیه طبیعی، عرضه شده است. به این ترتیب، شما به‌راحتی می‌توانید محصولات مورد نظر خود را جستجو کرده و نسبت به خرید آنلاین هر یک، اقدام کنید. محصولات در کمترین زمان به محل آدرس شما، ارسال خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *