مجله ایران خانوم

بهترین تاریخ برای استفاده لوازم آرایشی | ۷ نکته برای فاسد نشدن مواد آرایشی

بهترین تاریخ برای استفاده لوازم آرایشی | 7 نکته برای فاسد نشدن مواد آرایشی

امروزه لوازم آرایشی از جمله محصولات پر استفاده به شمار می‌آیند. چراکه افراد به دنبال داشتن چهره‌ای زیبا و آراسته هستند. حال نکته‌ای که وجود دارد، این است که شما باید از لوازم آرایش با کیفیت استفاده کنید. تا مشکلی شما را تهدید نکند. توجه داشته باشید که لوازم آرایشی نیز همانند دیگر محصولات عمر مشخصی دارند و اگر شما پس از مدت زمان تعیین شده از آن‌ها استفاده کنید. دچار مشکل خواهید شد. همچنین گاهی اوقات نگهداری نادرست از این لوازم نیز موجب فاسد شدن آن‌ها می‌شود. حال با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه نکات ضروری برای فاسد نشدن مواد آرایشی ذکر خواهیم کرد. تا با در نظر گرفتن آن‌ها مدت زمان طولانی‌تری از لوازم آرایشی استفاده کنید.

  1. به تاریخ انقضای لوازم آرایش توجه داشته باشید

اولین کاری که شما می‌توانید برای جلوگیری از فاسد شدن لوازم آرایش انجام دهید. این است لوازمی را تهیه کنید که تاریخ انقضا دارند. همان‌طور که گفته شد، تمام مواد آرایشی برای مدت زمان مشخصی قابل استفاده هستند. و با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد، روی اکثر لوازم آرایشی این مدت زمان ذکر خواهد شد.

علامتی که شما با دیدن آن باید متوجه تاریخ انقضای مواد آرایشی شوید، یک قوطی با در باز است و معمولا در کنار این علامت یک عدد مثل ۲۴M را نیز مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که این عدد نشان می‌دهد که شما می‌توانید پس از باز کردن پلمپ وسیله تا ۲۴ ماه (۲ سال) از آن استفاده کنید و سپس آن را دور بیندازید.

البته گاهی اوقات روی برخی از محصولات شما چنین علامتی را مشاهده نخواهید کرد. در چنین حالتی تاریخ انقضا محصول روی بسته‌بندی خواهد بود. توصیه می‌شود پس از دیدن تاریخ انقضا، آن را با ماژیک روی بسته‌بندی بنویسید تا فراموش نکنید؛ زیرا اکثر افراد پس از باز کردن بسته‌بندی محصول، جعبه را دور می‌اندازند. در ادامه به تاریخ انقضای برخی از مواد آرایشی اشاره خواهیم کرد تا با بهترین تاریخ برای استفاده لوازم آرایشی آشنا شوید.

  • کرم پودر: ۱۲ ماه
  • ضد آفتاب: ۱۲ تا ۲۴ ماه
  • رژ لب و مداد لب: ۲۴ ماه
  • ریمل و خط چشم: ۶ ماه
  • رژ گونه و پنکیک: ۳۶ ماه
  • سایه چشم: ۳ ماه
  • مداد ابرو و مداد چشم: ۲۴ ماه
  • کرم صورت کاسه‌ای: ۹ ماه
  • کرم صورت تیوپی: ۱۲ ماه

یکی از مهم‌ترین نکات ضروری برای فاسد نشدن مواد آرایشی که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب جای مناسب برای نگهداری از آن‌ها است. در رابطه با این موضوع باید گفت بهترین فضایی که برای قرار دادن لوازم آرایش وجود دارد، جای خشک، خنک و دور از نور و رطوبت است. با توجه به این اوصاف می‌توان گفت یخچال و داخل کمد بهترین انتخاب برای نگهداری از لوازم آرایش هستند. دقت داشته باشید که داخل حمام و پشت پنجره به دلیل رطوبت و وجود نور جای مناسبی نیستند.

  1. درب لوازم آرایش را به‌طور کامل ببندید

اکثر افراد در زمان آرایش کردن درب لوازم آرایش را باز می‌کنند و تا پایان آرایش درب‌ها را نمی‌بندند؛ حتی گاهی اوقات این لوازم بدون درب روی میز قرار می‌گیرند. باید متذکر شد که این موضوع می‌تواند روند فاسد شدن مواد آرایشی را سرعت بخشد. بنابراین توصیه می‌شود زمانی که دیگر نیازی به مواد آرایشی ندارید، درب آن‌ها را به‌طور کامل ببندید. این کار باعث می‌شود که هوا به ماده نرسد؛ در نتیجه مواد مورد استفاده شما نه‌تنها خشک نمی‌شوند، بلکه باکتری نیز به داخل آن‌ها نفوذ نمی‌کند.

رعایت این نکته برای فاسد نشدن برخی از مواد آرایشی از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای مثال می‌توان به ریمل و خط چشم اشاره کرد. این دست از لوازم در صورت قرار گرفتن در معرض هوا به‌سرعت خشک می‌شوند و دیگر قابل استفاده نخواهند بودند. از همین رو توصیه می‌شود بلافاصله پس از اتمام استفاده از آن‌ها درب‌ها را محکم ببندید تا مشکلی پیش نیاید.

  1. پدهای آرایشی را تمیز نگه دارید

یکی از نکات ضروری برای فاسد نشدن مواد آرایشی، تمیز نگه‌داشتن پدها و براش‌های آرایشی است. گاهی اوقات ما پدها و براش‌هایی که تمیز نیستند را داخل کرم پودر، پنکیک، سایه و… می‌زنیم، اما توجه داشته باشید که این کار باعث وارد شدن باکتری و آلودگی به مواد آرایشی می‌شود که نتیجه آن فاسد شدن زودتر مواد آرایشی خواهد بود. از همین رو توصیه ما به شما شست‌وشو پدهای آرایشی و براش‌ها است، همچنین هر چند وقت یک‌بار نیز آن‌ها را تعویض کنید تا هم بر فاسد نشدن مواد آرایشی و هم سلامت پوست شما تاثیر داشته باشد.

  1. از یخ‌زدگی لوازم آرایش جلوگیری کنید

دور نگه‌داشتن لوازم آرایشی از گرمای بیش‌ازحد، یکی دیگر از نکات ضروری برای فاسد نشدن مواد آرایشی است. اما توجه داشته باشید که به همین میزان سرمای بیش‌ازحد نیز باعث آسیب دیدن و فاسد شدن لوازم آرایشی می‌شود. از همین رو اگر منطقه زندگی شما یک منطقه سردسیر است. لوازم آرایشی را در کنار پنجره، زیرزمین یا گاراژ قرار ندهید، چرا که مواد آرایشی در هوای سرد منجمد می‌شوند و زمانی که از حالت انجماد در بیایند، بسیار ناپایدار خواهند بود.

  1. لوازم آرایش را از تغییرات دمایی دور نگه دارید

یکی دیگر از کارهایی که می‌تواند روند فاسد و خراب شدن لوازم آرایش را سرعت بخشد، تغییرات دمایی است. بسیاری از افراد لوازمی چون رژلب را برای مدتی در یخچال و سپس در محیطی دیگر قرار می‌دهند. توجه داشته باشید که این کار می‌تواند باعث آسیب دیدن مواد آرایشی شود و تغییراتی را در رنگ، بو و بافت محصول به وجود آورد و از عمر مفید مواد بکاهد.

  1. خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید

این روزها بسیاری از افراد مشغول به خرید و فروش لوازم آرایشی هستند، اما توجه داشته باشید که خرید خود را از هر فروشگاهی انجام ندهید؛ چراکه در بسیاری از شرایط افراد محصولات بی‌کیفیت و تاریخ ‌مصرف گذشته را در اختیار شما قرار می‌دهند. در نتیجه هزینه‌ای که شما پرداخت کرده‌اید بی‌فایده خواهد بود و پس از مدتی متوجه خواهید شد که محصول قابل استفاده نیست. از همین رو توصیه می‌شود فروشگاه و مراکز معتبری را برای خرید انتخاب کنید و مطمئن شوید که محصولات تاریخ انقضاء دارند.

جمع‌بندی

استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته می‌تواند مشکلات بسیاری را برای پوست شما ایجاد کند، از طرفی از آنجایی که هزینه‌های بسیاری در جهت خرید مواد آرایشی پرداخت می‌شود؛ بهتر است به نکات ضروری برای فاسد نشدن مواد آرایشی توجه داشته باشید تا بتوانید به‌خوبی از آن‌ها در مدت زمان مناسبی استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *