گردشگری, مجله ایران خانوم

هزینه‌های جانبی اقامت در ویلاهای رامسر که همه نمی‌دانند!

هزینه‌های جانبی اقامت در ویلاهای رامسر که همه نمی‌دانند!

شهر زیبا و سرسبز رامسر در غرب مازندران یکی از محبوب‌ترین مناطق توریستی شمال کشور است که اگر بخواهید در روزهای آخر هفته یا تعطیلات به آن سفر کنید، باید حتماً از چند هفته قبل برای محل اقامتتان برنامه‌ریزی کرده و پیش از رسیدن، هتل یا ویلایتان را اجاره کنید. اگر هم در طول هفته یا روزهای معمولی برنامه سفر داشته باشید، بهترین زمان رزرو و اجاره محل اقامت یک هفته تا ده روز قبل از سفر است. به این ترتیب بدون دلهره و نگرانی از تکمیل ظرفیت می‌توانید بر اساس سلیقه، بودجه و تعداد افراد همراه، بهترین هتل یا ویلا را اجاره کنید.

بیشتر مسافران رامسر اجاره ویلا را ترجیح می‌دهند؛ اما خوب است بدانید که هزینه شما در سفر فقط شامل رزرو و اجاره ویلا نمی‌شود؛ بلکه هزینه‌های جانبی دیگری هم هست که باید برایش برنامه‌ریزی کنید. ما در ادامه نگاهی به این هزینه‌های جانبی خواهیم داشت، با ما همراه شوید!

برای هزینه رفت‌وآمد برنامه‌ریزی کنید!

اولین مسئله بحث هزینه‌های رفت‌وآمد است که باید برایش برنامه‌ریزی کنید. اگر با ماشین شخصی عازم سفر شدید، بخشی از بودجه سفرتان بابت رفت‌وآمد و هزینه سوخت در نظر گرفته می‌شود. اگر هم بدون ماشین به رامسر رفتید، باید برای رفت‌وآمد به ساحل، جنگل، دیدنی‌های طبیعی، مرکز شهر، ییلاقات اطراف رامسر و … هزینه مشخصی را در نظر داشته باشید. در ضمن جاذبه‌های تاریخی برخلاف دیدنی‌های طبیعی رایگان نیست و باید حتماً بلیت ورودی تهیه کنید.

هزینه خوردوخوراک بخش مهمی از بودجه سفر است!

دومین هزینه‌ای که بخش مهمی از بودجه سفر را به خودش اختصاص می‌دهد، هزینۀ خوردوخوراک است. در سفر به شمال کشور و به‌خصوص شهرهای ساحلی نمی‌شود از غذایی دریایی، برنج خوش‌طعم و سفید ایرانی، انواع ماهی دریای شمال و … غافل شد. به همین خاطر دو نکته مهم را یادتان باشد، اول اینکه بخشی از بودجه سفر را برای هزینه خوردوخوراک در نظر بگیرید و دوم اینکه حتماً غذای خوشمزه شمالی نوش‌جان کنید

هزینه تفریحات و گردش در جاذبه‌های دیدنی

سومین دسته مهم هزینه‌های سفر به رامسر، هزینه تفریحات، گشت‌وگذار و گردش در جاذبه‌های شهر است. از مهم‌ترین دیدنی‌ها و جاذبه‌های رامسر می‌توانیم به:

  • روستای جواهر ده (بازدید رایگان)
  • تله‌کابین رامسر (نیازمند خرید بلیت)
  • کاخ مرمر رامسر (نیازمند خرید بلیت)
  • هتل قدیم رامسر
  • جنگل دالخانی (بازدید رایگان)
  • دریاچه قو
  • آبشار سیاسرت (بازدید رایگان)
  • سد مجیران (بازدید رایگان)
  • پارک آبی رامسر
  • آبشار ازارک (بازدید رایگان)

اشاره کرد. البته دیدنی‌های رامسر از لیست پیشنهادی ما بیشتر است و اینجا فقط به تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر اشاره کریم. بیشتر این دیدنی‌های طبیعی امکان بازدید رایگان دارند؛ ولی باید برای رفت‌وآمد به آنجا هزینه مشخصی را در نظر داشته باشید. به همین  خاطر هم معمولاً پیشنهاد می‌کنیم که ویلایی که خیلی دورافتاده و دنج باشد، اجاره نکنید؛ زیرا باید هزینه زیادی بابت رفت‌وآمد بپردازید.

هزینه تفریحات و گردش در جاذبه‌های دیدنی

خرید سوغاتی

نوبتی هم که باشد، وقت خرید سوغاتی است. سوغاتی شمال کشور از برنج ایرانی تا مرکبات، زیتون و زیتون‌پرورده، کوکی و کلوچه شمال، انواع سبزی معطر و ترشی همگی بخشی از بودجه و هزینه جانبی سفر را به خودشان اختصاص دادند که مسافران خیلی اوقات به این موارد توجه ندارند، پس بهتر است که در بودجه سفر برای خرید سوغاتی هم برنامه‌ریزی کنید.

در ضمن برای خرید از مراکز تجاری رامسر هم می‌توانید سری به مرکز خرید آرامش و مرکز خرید نگین بزنید و از بازارچه هفتگی هم بهترین ماهی صید روز را تهیه کنید.

راهنمای رزرو آنلاین ویلا در رامسر

بعد از این توضیحات به اصلی‌ترین قسمت هزینه‌های جانبی اقامت در رامسر می‌رسیم که همان بحث رزرو محل اقامت و اجاره ویلا است. در ضمن علاوه بر موارد بالا باید برای اینترنت هم هزینه کنید؛ زیرا تعداد کمی از ویلاها به اینترنت WiFi پرسرعت دسترسی دارند. در نتیجه خرید بسته اینترنت هم بخش دیگری از هزینه‌های جانبی سفرتان می‌شود.

اگر می‌خواهید از میان لیست متنوعی از ویلا، سوئیت آپارتمان و آپارتمان مبله با بهترین نرخ قیمت، محل اقامتتان را رزرو کنید، بهترین کار این است که سراغ پلتفرم‌های رزرو ویلا بروید.

پلتفرم‌های معتبری مانند شب، میهمان شو، جاجو، جاجیگا، اسنپ تیریپ، هومسا و جاباما از بهترین سایت‌های رزرو آنلاین و غیرحضوری ویلا در رامسر و دیگر شهرهای شمال است که لیست متنوعی از ویلا و سوئیت را برای رزرو در اختیار مسافران می‌گذارد.

در رامسر هر ویلایی را اجاره نکنید، به این نکات دقت کنید

یادتان باشد که پیش از رزرو ویلا حتماً امکانات رفاهی، نوع سرویس بهداشتی و سیستم تهویه مطبوع، منطقه ویلا و حدود دسترسی‌ها، قوانین تمدید رزرو و یا کنسلی را بررسی کرده و با خواندن تجربه مهمانان قبلی و مقایسه ویلاها، بهترین انتخاب را داشته باشید.

بعد از پرداخت آنلاین هزینه اجاره ویلای رامسر، کد رزرو برایتان ارسال می‌‎شود و حالا وقتش رسیده که چمدان سفر را ببندید، فقط فراموش نکنید که ساعت تحویل گرفتن هتل از ۱۴ عصر و زمان تحویل دادن تا ۱۲ ظهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *