پوست مو زیبایی, مجله ایران خانوم

چگونه موهای فر را زیبا کنیم؟

چگونه موهای فر را زیبا کنیم؟

 

رسیدگی به موهای فر کاری سخت و چالش برانگیز است. کافیست یک روز به موهای خود رسیدگی نکنید تا اینطور به نظر برسد که صد سال است آن ها را شانه نزده اید!

حتی گاهی با وجود رسیدگی زیاد نیز موهای فر، وز و نامرتب می شوند. به همین دلیل است که بسیاری از خانم ها و آقایان ترجیح می دهند با کراتین کردن موها از این چالش سخت رها شوند.

اما زیبایی موهای فر و مجعد به حدی زیاد است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند هر روزه مدتی را برای رسیدگی به موهایشان در نظر بگیرند.

اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید و برایتان سوال است که چگونه موهای فر را زیبا کنیم ؟ بهتر است حتما در این مقاله همراه ما باشید. در ادامه تمامی روش های مراقبتی و زیبایی موهای فر را شرح می دهیم.

چگونه از موهای فر مراقبت کنیم؟

مراقبت از موهای فر نسبت به موهای لخت، سخت تر است و افرادی که موی فر دارند باید از شامپو و محصولات مراقبتی خاصی استفاده کنند. برای مثال شامپو مورینگا موی فر یکی از محصولاتی است که در روتین موی فر جایگاه ویژه ای دارد.

اما شامپو به تنهایی نمی تواند باعث حفظ سلامت و زیبایی موهای شما شود. با وجود این مسئله به نظرتان چگونه از موهای فر مراقبت کنیم ؟ در ادامه برخی از مهم ترین راهکارهای مراقبت از موی فر را شرح می دهیم.

استفاده از شامپوی مخصوص موی فر

اگر برایتان سوال است که چگونه موی فر خوش حالت داشته باشیم ؟ بهتر است به سلامت موهایتان رسیدگی کنید. همان طور که می دانید موی فر خشک و شکننده است و در صورتی که رطوبت مورد نیازش تامین نشود به سرعت وز شده یا دچار موخوره می شود.

برای جلوگیری از این مشکلات به یک شامپوی مغذی نیاز دارید که باعث لطافت و نرمی موهایتان شود. برای مثال شامپوی مغذی و انرژی بخش مورینگا امو انتخاب مناسبی برای شما است؛ چرا که مخصوص موهای فر تولید شده و باعث تقویت فولیکول های مو می شود.

در کنار این شامپو می توانید محصولات مشابهی را از برندهای لافارر، سریتا، موزیلا و… تهیه کنید.

استفاده از سرم و روغن مو

برای بسیاری از افراد این پرسش مطرح است که موی فر را چگونه حالت دهیم ؟ خوشبختانه حالت دادن موی فر کار ساده ای است اما برای این کار نیاز به سرم یا روغن مو خواهید داشت.

سرم مو باعث آبرسانی و تقویت فولیکول های مو شده و از وز شدن موها جلوگیری می کند. همچنین با استفاده از سرم و روغن مو احتمال ایجاد موخوره کمتر می شود.

امروزه برندهای بسیاری به تولید سرم مخصوص موی فر می پردازند که در این بین، سرم موی لافارر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. از این محصول می توانید در حین حالت دادن مو با سشوار نیز استفاده کرده و باعث محافظت از ساقه موهایتان شوید.

همچنین می توانید از انواع روغن های گیاهی مانند روغن جوجوبا استفاده کنید که باعث می شوند حالت موهای فر زیباتر شده و از وز شدن موها جلوگیری شود.

 

استفاده از سرم و روغن مو

استفاده از شانه چوبی دندانه درشت

به نظرتان چگونه حالت موی فر را حفظ کنیم؟ برای این کار لازم است از شانه چوبی دندانه درشت استفاده کنید. با استفاده از این شانه حالت طبیعی موها حفظ شده و فر موها از بین نمی روند. اما تنها مزیت شانه چوبی دندانه درشت در حفظ حالت فر موها نیست!

اگر بپرسید چگونه از موهای فر مراقبت کنیم ؟ بسیاری از افراد محصولات مراقبتی گران قیمت را معرفی می کنند. اما با داشتن یک شانه چوبی دندانه درشت می توانید از فولیکول های مو محافظت کرده و باعث جلوگیری از گره خوردگی و وز شدن موهایتان شوید.

همچنین توصیه می کنیم برای مراقبت از موی فر ابتدا موهای خود را به چهار قسمت تقسیم کرده و سپس شانه زدن را از انتهای مو آغاز کنید. به این صورت گره های انتهایی باز می شوند و می توانید به سمت فرق موها نزدیک شده و تمام حجم موهایتان را شانه بزنید.

 

استفاده از شانه چوبی دندانه درشت

چگونه موی فر خوش حالت داشته باشیم؟

اگر علاقه مندید که بدانید چگونه موی فر خوش حالت داشته باشیم بهتر است در حین شستشو و خشک کردن موها نکاتی را رعایت کنید. در ادامه برخی از این نکات را ذکر می کنیم.

نحوه شست و شوی موی فر

تا به حال شده یکی از دوستان و آشنایانتان با موهای فر و خوش حالت به ملاقات شما بیاید؟ در این هنگام احتمالاً از او می پرسید: موی فر را چگونه حالت دهیم که مانند موهای تو زیبا شود؟

پاسخ این سوال بسیار ساده است! برای خوش حالت شدن موهای فر بهتر است موهایتان را نهایتاً سه بار در هفته بشویید. برای این کار تنها پوست کف سرتان را شست و شو دهید و به هیچ عنوان به موهایتان چنگ نزنید.

همچنین از ماسک مخصوص موی فر در حمام استفاده کرده و پس از آن موهایتان را به آرامی دور انگشت بپیچید تا پس از استحمام حالت زیباتری پیدا کنند. برای خشک کردن موها نیز از حوله میکروفایبر استفاده کنید تا از وز شدن آن ها جلوگیری شود.

از کرم مو استفاده کنید

بعد از شست و شوی موی فر بهتر است بدانیم که چگونه حالت موی فر را حفظ کنیم . پیشنهاد می کنیم حتما از کرم مخصوص موی فر استفاده کنید. این محصولات هیچ آسیبی به سلامت موهای شما نمی رسانند و باعث می شوند حالت آن ها زیباتر شود.

همچنین با استفاده از کرم مو گره ها باز شده و از ایجاد موخوره و دوشاخه شدن موها جلوگیری می شود.

استفاده از روبالشی ساتن را فراموش نکنید

به نظرتان در شب چگونه حالت موی فر را حفظ کنیم؟ آیا راهی وجود دارد که هر صبح با موهای وز و به هم ریخته از خواب بلند نشویم؟

برای این کار بهتر است حتما روبالشی ساتن یا ابریشم را جایگزین روبالشی های معمولی کنید. به این صورت از گره خوردن و وز شدن موها جلوگیری شده و احتمال ایجاد موخوره کاهش پیدا می کند. همچنین با استفاده از روبالشی ساتن از ایجاد چین و چروک های پوستی نیز جلوگیری می شود.

با دیسپانسر سشوار موهایتان را حالت دهید

برای دانستن اینکه موی فر را چگونه حالت دهیم ، می توانید کرم یا روغن مو را به ساقه موهایتان بزنید و سپس هر بخش از موها را به دور انگشت بپیچید تا کاملا حالت بگیرند.

اما روش دیگر استفاده از دیسپانسر سشوار است که باعث حفظ فر موها می شود. برای این کار ابتدا از سرم یا کرم مو استفاده کنید تا حرارت سشوار باعث آسیب رساندن به فولیکول های موهایتان نشود. سپس دیسپانسر سشوار را به آن وصل کرده و موهایتان را سشوار کنید.

سخن پایانی

با دیدن موهای فر و زیبای دیگران ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که چگونه موهای فر را زیبا کنیم ؟

برای زیبایی موهای فر ابتدا باید به فکر سلامت آن ها باشید! در واقع هیچ موی آسیب دیده ای زیبا نیست و در این حالت نمی توانید با رنگ کردن یا کارهایی از این قبیل باعث زیبایی موهایتان شوید!

اما اگر از محصولات مراقبتی مو استفاده کرده و برخی نکات را رعایت کنید ریشه و ساقه موها تغذیه شده و دیگر لازم نیست نگران وز شدن موهایتان باشید. به این صورت از موخوره و دو پاره شدن ساقه موها جلوگیری شده و موهایتان حالت زیباتری خواهند داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *