گردشگری, مجله ایران خانوم

اگر شمال رفتی حتما به اینجا سفر کن

اگر شمال رفتی حتما به اینجا سفر کن

 

برای همه ما شمال ایران مقصد جذاب و دوست‌داشتنی سفر است، به ویژه اگر ساکن پایتخت یا دیگر شهرهای نزدیک با استان‌های شمالی باشیم. البته، خطه سرسبز شمال ایران وسعت زیادی دارد و باید بهترین جای شمال برای مسافرت را بدانیم تا انتخاب مناسب‌تری برای مقصد خود داشته باشیم. از همین رو در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که شمال کجا بریم؟ پس تا انتها همراه ما باشید تا بهترین شهر شمال برای تفریح را بشناسید.

پلنگ دره

اگر به دنبال جنگل، رودخانه و آبشار در هوای خنک و مطبوع هستید، پلنگ دره بهترین جای شمال برای مسافرت است. عبور رودخانه‌ای زیبا از داخل جنگل پلنگ دره، مناظر بی نظیری را ایجاد کرده است. با گذر از جنگل در امتداد رودخانه به آبشار پلنگ دره می‌رسید. در اطراف این آبشار با ارتفاع ۸ متری، پوششی از خزه‌های سبز رنگ مناظر چشم‌نوازی را ایجاد کرده است؛ در کنار آبشار بنشینید و از خنکای نسیم آب لذت ببرید.

مسیر دسترسی به پلنگ دره

پلنگ دره در شهرستان سوادکوه استان مازندران و در نزدیکی شیرگاه قرار دارد. اگر از تهران راهی پلنگ دره هستید، مسیر جاده فیروز کوه را در پیش بگیرید. در این جاده پس از پل سفید و قبل از قائمشهر، به شیرگاه می‌رسید. پس از شهر شیرگاه، جاده فرعی سمت چپ را در پیش بگیرید. برای شناسایی این جاده دقت کنید که در ابتدای آن تابلو محیط‌‌بانی به چشم می‌خورد.

راه خود را در این جاده خاکی ادامه دهید تا از روستای نفار بگذرید. پس از این روستا، مسیر جنگلی شروع می‌شود که باید ماشین را پارک کرده و ادامه مسیر را پیاده‌روی کنید. از زیبایی‌های این جنگل زیبا لذت ببرید و امتداد رودخانه را ادامه دهید تا به آبشار پلنگ دره شیرگاه برسید.

بهترین زمان سفر به پلنگ دره

 

بهترین زمان سفر به پلنگ دره

 

تماشای زیبایی‌های جنگل پلنگ دره شیرگاه در هر فصلی از سال، لذت خاص خود را دارد. در فصل بهار با نو شدن طبیعت، مناظر جنگلی بسیار زیبا خواهد بود، اما اگر دوست دارید در حوضچه‌های آبشار پلنگ دره آبتنی کنید، بهتر است در اواخر بهار راهی سفر شوید. در فصل تابستان با وجود گرمای هوا، به دلیل وجود رودخانه و آبشار، شرجی هوای این منطقه کمتر است و بهترین زمان برای آبتنی کردن خواهد بود.

تماشای دنیای رنگ‌های پاییزی در جنگل پلنگ دره شیرگاه، چشم‌ها را خیره می‌کند، اما روزهای بارانی به دلیل لغزنده بودن جاده جنگی نمی‌توان به پلنگ دره سفر کرد. در زمستان نیز پلنگ دره زیبایی‌های خاص خود را دارد، اما سرمای هوا و بارندگی عامل محدودکننده سفر خواهد بود.

دیدنی‌های اطراف پلنگ دره

برای سفر به پلنگ دره شیرگاه بهتر است تا زمان سفر خود را افزایش دهید و از دیدنی‌های زیبای اطراف آن نیز بهره ببرید. برای بازگشت عجله نکنید، چراکه منطقه سوادکوه و شهر شیرگاه بهشتی زمینی است که دیدن زیبایی‌های آن آرامش‌بخش خواهد بود. از جاذبه‌های دیدنی اطراف پلنگ دره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنگل لفور: نزدیکی جنگل پلنگ دره
  • آبشار گزو: فاصله ۷۰ کیلومتری جنوب غربی جنگل
  • دریاچه شورمست: فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب جنگل پلنگ دره
  • دریاچه سد برنجستانک: فاصله ۳۴ کیلومتری شمال جنگل
  • پل شاه عباسی: فاصله ۴۰ کیلومتری شمال جنگل پلنگ دره
  • پارک جنگلی اندار گلی: فاصله ۲۰ کیلومتری شمال آبشار

دریاچه الیمالات

 

دریاچه الیمالات

 

اگر همچنان به دنبال پاسخ این سوال هستید که شمال کجا بریم؟ ما به شما دریاچه زیبای الیمالات را معرفی می‌کنیم. این دریاچه را می‌توان بهترین جای شمال برای مسافرت دانست، چراکه مناظر بسیار چشم‌نوازی دارد. شهرستان نور در استان مازندران بهترین شهر شمال برای تفریح است و دریاچه الیمالات در این شهر قرار دارد. این دریاچه در میان جنگل بوده و در مسیر آن، تماشای درختان سر به فلک کشیده روح شما را به پرواز در می‌آورد.

مسیر دسترسی به دریاچه الیمالات

برای رسیدن به دریاچه الیمالات راهی شهرستان نور شده و از آنجا وارد جاده نور- چمستان شوید. در ۸ کیلومتری این جاده یک دو راهی قرار دارد که شما را به روستای کارگرکلا می‌رساند. پس از این روستا تنها ۳ کیلومتر با دریاچه فاصله دارید.

اگر از سمت تهران راهی دریاچه الیمالات هستید، وارد جاده هراز شده و به سمت آمل حرکت کنید. از کمربندی آمل وارد چمستان شوید و از آنجا به سمت نور بروید. در این جاده مسیر ۴۰ دقیقه‌ای را رانندگی کنید تا به فرعی دریاچه الیمالات برسید.

بهترین زمان سفر به دریاچه الیمالات

در هر فصل و زمانی که راهی دریاچه الیمالات شوید، زیبایی‌های بی انتها در انتظار شماست. در فصل بهار و تابستان مناظر سرسبز اطراف دریاچه و مسیر جنگلی آن بسیار دیدنی بوده و دمای هوا نیز مناسب است. برگ‌ریزان رنگارنگ پاییزی مناظری را در اطراف دریاچه خلق می‌کند که نظیر آن را در هیچ کجا ندیده‌اید.

در فصل زمستان نیز دریاچه بسیار زیبا خواهد بود، به ویژه اگر خوش شانس باشید و سطح آب یخ بزند. البته سرمای هوا در زمستان ممکن است برای برخی افراد آزاردهنده باشد، همچنین برای سفر ایمن به تجهیزات مختلفی نیاز دارید.

تفریحات و امکانات دریاچه الیمالات

در حقیقت تفریحات این دریاچه از داخل جنگل آغاز می‌شود. برای رسیدن به دریاچه، باید مسیر جنگلی را پیاده طی کنید؛ در مسیر مناظر جنگلی را تماشا کرده و محو صدای پرندگان و رقص شاخه‌ها شوید. با رسیدن به جنگل تفریحاتی مانند قایق‌سواری و ماهی‌گیری در انتظار شماست، همچنین می‌توانید در کنار دریاچه دوچرخه‌سواری کنید.

در اطراف دریاچه نیز امکانات مختلفی مانند پارکینگ، سرویس بهداشتی، آلاچیق، رستوران، فروشگاه، یک شهربازی کوچک و تجهیزات ماهی‌گیری و قایق‌سواری برای گردشگران فراهم شده است.

شمال ایران، خطه سرسبز بی رقیب

شهرهای شمالی ایران اوج شکوه و زیبایی طبیعت هستند که در طول سال گردشگران مختلفی را به خود جذب می‌کنند. در این مطلب دو نمونه از بهترین جای شمال برای مسافرت را معرفی کردیم تا شما نیز پاسخ سوال شمال کجا بریم؟ را پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر برای رزرو هتل، سوئیت یا ویلا انزلی و دیگر شهرهای شمالی اقدام کنید تا با رسیدن به مقصد، تنها به فکر گشت و گذار باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *